Manio Vire - Inhimillisyyttä Arkeen
Suurenna tekstiä

Etsi mainioita

  Koteja
  Palveluita koteihin

Digitaalinen turvapuhelin

Digitaalinen turvapuhelin on kotioloissa toimiva hälytinlaite, jonka ansiosta apu on aina lähellä. Hälytyspainikkeella saa yhteyden hälytyskeskukseemme napin painalluksella. Hälytykseen vastaa terveysalan ammattilainen 24 tuntia vuorokaudessa. Hälytyksen voi ohjata hälyttämään ensisijaisesti myös omaiselle.

Turvapuhelin koostuu kotiin asennettavasta ja valmiiksi ohjelmoidusta päätelaitteesta sekä erillisestä hälytinpainikkeesta, jota voidaan pitää joko ranteessa tai kaulassa. Digitaaliseen turvapuhelimeen voidaan liittää muita lisälaitteita (48 kpl), kuten lisäranneke, ovihälytin, palohälytin jne. 

 

Digitaalisen turvapuhelimen edut

Tiedonsiirto:
Digitaaliset turvapuhelimet ovat tehty vastaamaan nykyajan teknologisia vaatimuksia. Digitaalinen tiedonsiirto on nopeaa ja varmaa. 

Digitaalinen turvapuhelin kommunikoi digitaalisen verkon kautta ja se välittää hälytystiedon Pohjoismaista SCAIP-protkollaa käyttäen. Näin vältytään analogisen yhteyden aiheuttamilta ongelmilta. 

Turvallisuus:
Laitteet ovat erittäin toimintavarmoja, akkuvarmistettuja ja niissä on useita käyttäjän turvallisuutta lisääviä tekijöitä kuten "sydämenlyönti"-toiminto, eli puolen tunnin välein laite testaa kuntoaan ja toimivuutta. Laite päivittää myös samalla itseään.

Hälytinpainike on vesi- ja pölytiivis (IP67-luokka), eli painike voi olla mukana myös suihkussa tai saunassa.

Digitaalisen turvapuhelimen ja lisälaitteiden välinen taajuus on EU:n määrittelemä sosiaalisten hälytysten taajuus 869,2 Mhz, joka on häiriövapaa ja suojattu. Vastaanotin luetellaan kategoriaan yksi, joka on korkein standardi turvahälytyksille.

Luotettavuus:
Digitaalisissa turvapuhelimissa on myös operaattorista riippumaton matkapuhelinliittymä. Tämä tarkoittaa sitä että turvapuhelin käyttää sen operaattorin matkapuhelinverkkoa, joka on alueella vahvin. Samoin digitaalinen turvapuhelin osaa vaihtaa automaattisesti matkapuhelinverkkoa operaattorin verkon vikatilanteissa, tai verkon huoltotöissä jolloin matkapuhelinverkko ei ole käytettävissä. Digitaalinen turvapuhelin käyttää Suomen kolmea pääoperaattoria, Soneran, Elisan ja DNA:n matkapuhelinverkkoa.

Reaaliaikainen seuranta:
Digitaaliset turvapuhelimet lähettävät reaaliajassa tiedon vikatilanteista hälytyskeskukseen, esimerkiksi sähkökatkot.

Etäohjelmointi ja helppo asennus:
Digitaalisen turvapuhelimen asennus on tehty helpoksi ja näin ollen hoitajien aika vapautuu hoitotyöhön.

Digitaalisen turvapuhelimen perusasetukset on mahdollista määritellä etänä. Esimerkiksi ovihälyttimen ajastusmuutokset, turvapuhelimen hälytystunnuksen vaihto ja lisälaitteiden aktivointi sekä kytkeminen pois päältä, on mahdollista määritellä etänä.

Hälytyskeskus vastaa ympäri vuorokauden

Turvapuhelimesta tai sen lisälaitteista tehty hälytys yhdistyy Mainio Vireen ympärivuorokautisesti toimivaan hälytyskeskukseen. Hälytyskeskus tunnistaa automaattisesti laitteen ja asiakkaan ja avaa kaksisuuntaisen puheyhteyden. Hälytykseen vastaavat luotettavat ja ystävälliset päivystäjämme. Hälytyskeskuksessa työskentelevillä on aina terveys- tai pelastusalan koulutus ja heiltä edellytetään vähintään lähihoitajan tai hätäkeskuspäivystäjän tutkintoa. Ammattitaitoa seurataan ja ylläpidetään koulutusten kautta.

Kuuntelemme asiakkaitamme kiireettä. Joskus asia voidaan hoitaa puhelimessa. Tarvittaessa turva-auttaja tai sairaankuljetus lähtee avustuskäynnille. Hälytyksen voi ohjata hälyttämään ensisijaisesti myös omaiselle. 

Digitaalisen turvapuhelimen tilaus

Toimitamme käyttövalmiin Digitaalisen turvapuhelimen muutaman työpäivän toimitusajalla.  Opastus Digitaalisen turvapuhelimen käyttöön annetaan aina laitteen toimituksen yhteydessä sekä asiakkaalle jää tiivistetty ohjeistus turvapuhelimen käytöstä. 

Voit tilata Digitaalisen turvapuhelimen täyttämällä alla olevan asiakaskortin tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Sähköisen asiakaskortin voit lähettää meille sähköpostilla, faksilla tai kirjeitse. 

Kampanjahinta 59 €/kk johon sisältyy digitaalinen turvapuhelin, operaattorista riippumaton sim-kortti, 24-h hälytyskeskusvalvonta sekä auttamisvalmius. Auttamiskäynnit laskutetaan erikseen.


 

Sähköinen asiakaskortti
 
Asiakaspalvelu:
Sähköposti: turvapuhelin@mainiovire.fi
Faksi: 020 581 3499