Manio Vire - Inhimillisyyttä Arkeen
Suurenna tekstiä

Kuinka tulen asiakkaaksi

Mainio Vireen kodit tarjoavat asumispalveluja hoivaa tarvitseville vanhuksille, itsenäisille senioreille, mielenterveys- ja päihdekuntoutujille sekä vammaisille. Ota yhteyttä, niin etsitään juuri sinun tai läheisesi tarpeisiin sopiva ratkaisu.

Lue lisää ›

Etsi mainioita

  Koteja
  Palveluita koteihin

Usein kysytyt kysymykset

Asuminen hoivakodissa

Pitääkö olla hakemus?

Erillisiä hakemuksia ei tehdä. Vire Kotiin pääsee nopeasti asumaan, jos vapaita paikkoja on. Asukkaan muuttaessa tehdään hänen kanssaan tarvittavat sopimukset.

Paljonko asuminen maksaa?

Yksityisasiakkaille on oma hinnasto, joka hieman vaihtelee kodeittain. Palveluseteliasiakkaat maksavat kuntakohtaisen palvelusetelin mukaisen omavastuun ja kunnan kautta tulevat asiakkaat kuntakohtaisen sopimuksen mukaisesti.

Miten lääkäripalveluihin liittyvät asiat hoituvat?

Lääkäripalvelut on järjestetty kotikohtaisesti, samoin lääkärissäkäyntiapu. Kysy asiaa Vire Kodista, myös asiakaspalvelumme auttaa.

Ulkoillaanko kodilla?

Vire Kodissa ulkoillaan säännöllisesti asukkaan voimavarojen mukaan. Suuressa osassa koteja on oma turvallinen piha. Kaupunkikodeissa on terasseja ja parvekkeita, joilla voi oleskella. Lisäksi käydään kävelyllä, tehdään retkiä lähiympäristöön ja kauemmas.

Ateriapalvelut

Miten voin tilata ateriapalvelun?

Ateriapalvelun tilaus onnistuu soittamalla asiakaspalveluun puh. 020 581 3660 (ma–pe klo 8-15.30 ja la–su klo 9-12) tai täyttämällä verkkosivuilla olevan palvelusopimuksen.

Kuinka pitkäksi aikaa ruokaa pitää tilata?

Ateriat voi tilata oman tarpeen mukaan haluamakseen ajaksi.

Milloin voin aloittaa?

Kotiruokapalvelun saa halutessaan aloitettua heti. Pääkaupunkiseudulla kello 15 mennessä tehdyt tilaukset toimitetaan seuraavana arkipäivänä. Paikkakunnilla, joilla jakelua ei ole joka päivä, ateria toimitetaan tilausta seuraavana jakelupäivänä.

Turvapuhelinpalvelut

Mikä turvapuhelin on ja mitä sen käyttöönotto vaatii?

Turvapuhelin on tavalliseen lankalinjaan tai matkapuhelinverkkoon liitetty hälytyslaite, joka mahdollistaa avun kutsumisen äkillisissä tilanteissa. Jos turvapuhelin asennetaan lankalinjaan, tarvitsee kohteessa olla perinteinen puhelinlinjayhteys.

Matkapuhelinverkkoon asennettava turvapuhelin asennetaan niihin kohteisiin, jossa ei ole mahdollisuutta asentaa turvapuhelinta puhelinlinjaan. Tällöin turvapuhelimeen tarvitaan GSM-liittymä eli SIM-kortti. Liittymä on operaattorista riippumaton. Liittymä on pääsääntöisesti asiakkaan oma. Turvapuhelimen käytöstä peritään kuukausimaksu ja auttamiskäynnit veloitetaan erikseen.

Hälytykseen vastaavat luotettavat ja ystävälliset päivystäjämme, joilla kaikilla on terveys- tai pelastusalan koulutus. Usein asia voidaan hoitaa hälytyksen yhteydessä ja tarvittaessa turva-auttaja tai sairaankuljetus lähtee auttamiskäynnille.

Kuinka voin siirtää laskut suoramaksuun?

Suoramaksusopimus tehdään oman pankin konttorissa. Toimitamme laskunne tiedot hyvissä ajoin ennen eräpäivää ja lähetämme samanaikaisesti laskun maksutiedot suoraan pankkiinne. Saamallanne laskulla on tieto siitä, että pankkinne maksaa sen tililtänne automaattisesti eräpäivänä.

Onko turvapuhelinpalvelu kotitalousvähennyskelpoista?

Verohallituksen sivuilta löytyy tietoa: https://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Kotitalousvahennys

Voiko omainen toimia turva-auttajana?

Kyllä voi. Tämä voidaan sopia sopimuskohtaisesti. Turvapuhelimen hälytykset voidaan myös ohjelmoida suoraan omaiselle. Mainio Vireen turvapuhelinhälytyskeskus mahdollistaa myös automaattisen soitonsiirron. Jos hälytykset on ohjattu omaiselle ja omainen ei jostain syystä pysty vastaamaan hälytykseen, niin hälytys saapuu Mainio Vireen 24/7 -turvapuhelinhälytyskeskukseen. Näin ollen apu on aina varmistettu myös sellaisissa tilanteissa, joissa ulkopuolinen auttajataho ei pysty vastaamaan hälytykseen.

Yritys

Mihin verot maksetaan?

Mainio Vire maksaa kaikki veronsa Suomeen.

Kuka yrityksen omistaa?

Yhtiön omistaa Mehiläinen Oy.